Rekrutacja – edytorstwo klasyczne
i cyfrowe

 

Studia magisterskie (II stopnia)

Kierunek umożliwia studentowi:

  • zdobycie wiedzy dotyczącej specyfiki pracy edytora i redaktora, zwłaszcza wiedzy teoretycznej w zakresie edytorstwa naukowego i cyfrowego,
  • opanowanie elementów współczesnej wiedzy o tekstologii i krytyce tekstu,
  • poznanie metod tekstologicznych i specyfiki edycji naukowych,
  • wykształcenie umiejętności badawczych w zakresie edytorstwa naukowego,
  • nabycie wiedzy teoretycznej dotyczącej redakcji różnych typów tekstów
    (naukowych, beletrystycznych, użytkowych),
  • przygotowanie do prowadzenia badań naukowych w dyscyplinach do których przyporządkowany jest kierunek.

REKRUTACJA
Ranking dyplomów absolwentów kierunków z dziedziny nauk humanistycznych, społecznych oraz kierunków pokrewnych

CO POTRAFI ABSOLWENT?
Studia edytorskie przygotowują do pracy w wydawnictwach (naukowych i komercyjnych), w redakcjach portali internetowych, redakcjach czasopism, agencjach reklamowych, instytucjach kultury, a także do samodzielnego prowadzenia działalności zawodowej (przygotowanie tekstów do edycji). Absolwent może podjąć pracę jako edytor, redaktor i korektor tekstów, edytor tekstów literackich, projektant książek, okładek i materiałów promocyjnych, kreator wizerunku firmy (specjalista ds. promocji, specjalista ds. public relations), redaktor gazet, książek, czasopism, portali internetowych.



<< Powrót

Accessibility Toolbar